فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

5S نرم افزاری که خانه تکانی انجام می دهد

5S نرم افزاری که خانه تکانی انجام می دهد

5S نرم افزاری است که در کارهای خانه تکانی می تواند کمک بزرگی به شما کند.  اگر می خواهید به سرعت و بدون خستگی خانه تکانی عیدتان را انجام دهید از تکنیک زیر استفاده کنید. با استفاده از یک نظام مدیریتی به نام فایو.اس(S5) نه تنها خانه تکانی امسال تان یک خانه تکانی اساسی می شود، بلکه کلی جا اضافه می آورید و می توانید خرده ریزه هایتان را از زیر تخت یا بالای کمد بیرون بکشید!

 

1 –  پاکسازی(Seiso) :
اولین مرحله در «فایو.اس» پاکسازی است. معمولاً اطراف ما پر از وسایل ریز و درشتی است که به طور کلی یا دست کم در یک بازه زمانی مشخص از آن ها بی نیازیم. بر همین اساس پاکسازی در خانه تکانی یعنی شناسایی وسایل مورد نیاز از وسایل بدون استفاده.

 

2 – تفکیک (seiri) :
بعد از پاکسازی مسئله جداسازی مطرح می شود. وسایلی را که در مرحله پاکسازی درباره آن ها به این نتیجه رسیدید که به آنها نیاز ندارید، باید از محیط زندگی تان جدا کنید و تصمیم بگیرید که با آن ها چه کنید. یعنی با در نظر گرفتن میزان نیاز به آن ها، این موارد را در کل از چرخه زندگی تان خارج کنید یا آن ها را در جایی جاسازی کنید که در صورت نیاز، در زمان های مشخص و براساس دفعات مراجعه به سادگی بتوانید سراغ شان بروید.

 

3 – ترتیب و تنظیم (seiton) :
مرحله بعدی ترتیب و تنظیم است. در این مرحله وقتی که از شر وسایل غیرضروری خلاص شدید باید بین باقی مانده ها ترتیب ایجاد کنید، یعنی آن ها را بر حسب نیاز جاسازی کنید. به این ترتیب که لوازمی را که بیشتر نیاز دارید دم دست قرار بدهید و باقی را که در فاصله زمانی طولانی تر به آن ها نیاز پیدا می کنید در جاهای دور از دسترس قرار دهید.

 

4 – تداوم (seiketsu) :
مرحله بعدی تداوم در نگهداری است. بعد از انجام این ۳مرحله، لازم است تدبیری بیندیشید تا شرایطی که طی این مراحل ایجاد کردید، ثابت شود و پا برجا بماند آن وقت است که می توانید یک بار برای همیشه خانه تکانی کنید! مثلاً یک برنامه روزانه یا هفتگی برای خودتان تهیه و براساس آن خودتان را ملزم کنید که از این به بعد طبق این روش عمل کنید.

 

5 – آموزش(shitsukuke) :
مرحله آخر، آموزش و تمرین است. باید همه با هم یاد بگیرید که قرار نیست همه کارها را بگذارید برای وقت ضرورت یا همان دقیقه ۹۰ خودمان! باید جرات تفکیک و دور ریختن وسایلی را که بدون استفاده می ماند به خودتان بدهید و… از آن مهم تر این که با ساده کردن مفاهیم و در قالب یک کار گروهی در خلال تمیز کردن خانه مفاهیم اساسی مثل مدیریت زمان را به اعضای خانواده آموزش بدهید.

 

منبع : آکا

 

چمدان های هوشمند دنبال کننده انسان (عکس)

طراحی دستگاه نامرئی کننده اجسام

شغل هایی توسط تکنولوژی نابود می شوند

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
Xبستن تبليغ
فوتبال