آشنایی با مشهورترین کاخ کالیفرنیا

آشنایی با مشهورترین کاخ کالیفرنیا

مشهورترین کاخ کالیفرنیا

کاخ وینچستر(Winchester House)، ‌ یکی از مشهورترین کاخهای کالیفرنیاست که توسط سارا وینچستر بیوه یکی از اشراف زادگان آمریکا، ‌ بنام ویلیام وینچستر ساخته شده است و اما رموز جالبی در مورد کاخ وجود دارد که باعث شده شهرت این عمارت بیش از یک بنای تاریخی باشد!
 
 
در سال 1881 وقتی سارا، ‌ فقط چند سال بعد از مرگ تنها کودک خود، ‌ همسرش ویلیام را نیز در اثر ابتلا به سل از دست داد، ‌ به خود قبولاند که خانواده اش نفرین شده و یکی از دوستانش که احضار ارواح می‌کرد، ‌ به او گفت که نفرین اشباح تمام کسانیکه با تفنگ وینچستر کشته شده اند، ‌ او را گرفته است و راه حل نجات سارا این است که او به جای دوری نقل مکان کند و خانه ای بسازد اما ساخت خانه هیچوقت قطع نشود زیرا به محض اینکه ساخت خانه را متوقف کند، ‌ نفرین اشباح، ‌ باعث مرگ او خواهد شد.
 
آشنایی با مشهورترین کاخ کالیفرنیا
 
سارا وینچستر سخنان دوستش را باور کرد و زمینی به مساحت بیش از 4000 مترمربع را در منطقه سن خوزه کالیفرنیا خرید و 16 کارگر ساخت و سازی بی وقفه را شروع کردند که نزدیک به چهل سال به طول انجامید.
 
یکی از نکات عجیب در مورد خانه این بود که نقشه ی ساخت نداشت و تنها تعدادی از اتاقها نقشه داشت که سارا آن را طرح ریزی کرده بود. ‌ بخشهایی از خانه ساخته می‌شد، ‌ سپس اصلاح می‌شد یا بکلی تغییر می‌کرد، ‌ تخریب و دوباره بازسازی می‌شد و این روند 38 ساله تا تاریخ مرگ سارا ادامه پیدا کرد.
 
 
بعد از مدتی او خرافات خود را نیز در ساخت خانه دخالت داد و تزیینات عجیبی را اعمال کرد، ‌ مثل دری که به یک دیوار خالی باز می‌شد، ‌ اتاقهای مخفی، ‌ راه پله هایی که به هیچ جا نمی‌رسید یا درهایی که به یک مسیر انحرافی منتهی می‌شد و تعداد زیادی از دالانهای اسرارآمیز و یا مثلاً استفاده از عدد 13 برای تعداد شمع دانها، ‌ ردیف های درختان، ‌ تعداد پنجره های حمام و . . .  امروزه، ‌ هر جمعه ای که مصادف با 13 ماه باشد، ‌ ناقوس موجود در خانه را در ساعت یک بعدازظهر به یاد سارا، ‌ 13 بار به صدا درمی‌آورند.
 
آشنایی با مشهورترین کاخ کالیفرنیا
 
او بخاطر اعتقادش درباره اشباح کاخ، ‌ هیچگاه بیشتر از یک شب در یک اتاق نمیخوابید و هر شب بصورت تصادفی یکی از اتاق خوابها را برای استراحت انتخاب می‌کرد و از نیمه شب تا ساعت دو بامداد با ارواح گفتگو میکرد!
 
 
زلزله سال 1906 سان فرانسیسکو باعث خرابی سه طبقه بالایی عمارت شد و خود سارا نیز ساعتها در یکی از اتاق خوابها محبوس شده بود و کارگران ساختمان او را نجات دادند. ‌ او که اعتقاد داشت زلزله نیز کار اشباح است، ‌ نیمه جلویی خانه را که ناقص و نیمه ساخته بود، ‌ بست. ‌ سارا وینچستر در سال 1922 در حدود هشتاد سالگی فوت کرد و گروه ساختمانی او، ‌ فوراً کار را تعطیل کردند و تا امروز تعدادی از اتاقها و دیوارها نیمه تمام رها شده است.
 
آشنایی با مشهورترین کاخ کالیفرنیا
 
اکنون عمارت وینچستر بعد از آن زلزله، ‌ 160 اتاق، ‌ 47 اجاق، ‌ 10000 قطعه شیشه برای پنجره ها، ‌ 17 بخاری، ‌ 950 در و 40 راه پله دارد. ‌
 
 
امروز که این عمارت، ‌ یک بنای توریستی است، ‌ هنوز بازدیدکنندگانی هستند که اعتقاد دارند این کاخ، ‌ خانه ارواح است و صداهای عجیب و غریبی از آن به گوش می‌رسد!همچنین در شبهای هالووین و جمعه هایی که 13 ام ماه هستند، ‌ در خانه مراسم نورافشانی برگزار می‌گردد. 
 
جدیدترین مطالب سایت