آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

مناطق تفریحی جزیره کیش

جزیره کیش یک بندر آزاد تجاری در خلیج همیشه فارس است که بهشت عاشقان خرید به حساب می آید.

 

از یک سو موقعیت اقلیمی خاص و طبیعتی بینظیر با سواحل مرجانی بسیار زیبا در قلب خلیج فارس و از سویی دیگرتاریخ هزار ساله و فرهنگ غنی از حوادث، این جزیره  و حیات وحش منحصر این جزیره را به مکانی جذاب برای گردشگرانی با سلیقه های گوناگون ساخته است.

 

برای آنهایی که دنبال مکانی آرام برای تفریحات دریایی و محیطی سرخوش برای سرگرم شدن همه اعضای خانواده اند، کیش مقصد بسیار دلچسبی است. حال به معرفی برخی از مکان های گردشگری کیش می پردازیم
 

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

 

شهر باستانی حریره
اسم این شهر باستانی را شاید شینده باشد که به عنوان یکی از مجموعه های جذاب باستان شناسی این روزها در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است. این شهر که در دل غار و کوه های مختلف ساخته شده است به عنوان یکی از زیباترین اثار باستان شناسی دنیا شناخته می شود و البته چند سال بیشتر از پیدا کردن آن نمی گذرد. سکه های تاریخی، ظروف مسی، سنگ قبر و یک عراده توپ از جمله اشیایی است که از این شهر کشف شده است. عملیات های باستان شناسی همچنان نیز در این شهر جریان دارد.
 

 

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

 

خانه اعیانی
خانه اعینی یکی دیگر از جاذبه های کیش است که کمتر به آن پرداخته می شود و اسم زیادی از آن برده نمی شود. این خانه یادآور خانه های چند خانواری و باستانی است که در گذشته بیشتر در یزد و کاشان دیده می شده است. وسعت خانه بسیار زیاد است و همچنین آثاری که از این خانه بدست آمده است به نظر مربوط به دوره ایلخانی است.

 

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

 

شهر زیرزمینی کاریز
شهر زیر زمینی کاریز یکی از شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی است که تا به حال کشف شده است. این شهر با 2500 سال قدمت دارای قنات های شگفت انگیزی است که در آن زمان هم می توانسته است آب شیرین را همیشه در اختیار ساکنین قرار دهد. این شهر نزدیک به 10 هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی مخصوص گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری 500 متری است که بیار زبیا و جالب است.
 

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

 

بوستان آهوان

اگر علاقه به باغ وحش دارید می تونید سری به بوستان آهوان بزنید. جایی که بوستانی 2 هکتاری با فضای سبز خوب و البته انواع حیوانات مختلف نگهداری می شود. در این بوستان همه حیوانات به جز اهوها در قفس نگهداری می شوند. اهوهایی کوچ و بزرگ به صورت آزادنه در سرتاسر جزیره حرکت می کنند و با کودکان بازی می کنند.

 

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

 

ورزش های دریایی

یکی از جاذبه های کیش انواع ورزش ها و تفریحات آبی است که می توان در آن انجام داد. آب های آرام این امکان را می دهد تا بسیاری از ورزش ها از جت اسکی تا غواصی در آن انجام شود. افرادی که دوست دارند کمی دریاهارا در اختیار خودشان بگیرند باید این ورزش ها را امتحان کنند چرا که تجربه آن در نقاط دیگر امکان پذیر نیست. البته این نکته را نیز باید بگوییم که ورزش های دریایی کیش کمی از باقی تفریحات آن گران تر است.

 

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

 

نمایشگاه خزندگان

در این نمایشگاه بیش از 100 گونه خزنده از خانواده های مختلف و مارها به نمایش گذاشته شده است. مارهای عظیم بوآ، پیتونآفریقا و سوسمارهای ماداگاسکار از جمله حیواناتی هستند که می توان در این نمایشگاه دید. بازدید از این نمایشگاه برای آن افرادی که علاقه خاصی به حیوانات دارند حتما توصیه می شود.

آشنایی با مناطق تفریحی جزیره کیش

و…

جدیدترین مطالب سایت