جاذبه جدید گردشگری رامسر !+ تصاویر

جاذبه جدید گردشگری رامسر !+ تصاویر

وقتی مکان دفن حبیب یکی دیگر از جاذبه های شهر زیبای رامسر میشود.

 

گاهی نه یک آثار باستانی و نه یک منظره طبیعی بلکه یک اتفاق می‌تواند منطقه‌ای را برای گردشگران جذاب کند.

 

این اتفاق می‌تواند همچون درگذشت خواننده ایرانی« حبیب محبیان» تلخ و ناگوار باشد، اما بدون شک این اتفاق باعث شد تا نام روستای نیاسته کتالم رامسر زبان به زبان بچرخد.

 

به این بهانه گذری به شهر رامسر خواهیم داشت که زین پس بسیاری از طرفداران حبیب نیز به آنجا سفر خواهند کرد.

جاذبه جدید گردشگری رامسر !+ تصاویر

جاذبه جدید گردشگری رامسر

 

رامسر یکی از شهرهای شمالی کشور است که طرفداران بسیاری دارد و گردشگران بسیاری این شهر را برای سفر انتخاب می‌کند. این شهر در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب دارد اما به دلیل جنگل‌های زیبا و نزدیک بودن به دریا مقصد بسیاری از مسافران تابستانی است.

 

آب گرم رامسر یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در این شهر محسوب می‌شود که بیشتر مسافران ساعتی از سفر خود را در آن سپری می‌کنند تا از خواص درمانی آن استفاده کرده باشند.

جاذبه جدید گردشگری رامسر !+ تصاویر

 

پس از آب گرم رامسر، هتل قدیمی رامسر، بوستان جنگلی صفارود، تله کابین، جواهرده و قلعه مارکوه از جذابیت‌های این منطقه به حساب می‌آید.

 

جاذبه جدید گردشگری رامسر !+ تصاویر

 

به گزارش تالاب اگر در رامسر به دنبال تفرجگاهی طبیعی هستید بهتر است به سراغ قلعه مارکوه بروید. این کوه صخره‌ای درختچه‌ها و درختانی همچون انجیلی، بلوط، شمشاد و ازگیل را در خود جای داده است که حدود ۲۶۰متر بالاتراز سطح دریا است.

 

البته پس از ساخت ۳۳۰پله در قسمت جنوبی آن بالا رفتن از این صخره کار آسانی شده است. در صورتی که بر فراز مارکوه بروید با بقایایی از یک قلعه مواجه می‌شوید که بنا به گفته مردمان محلی باقی مانده از منطقه دیده‌بانی حاکمان قدیمی منطقه است.

 

جاذبه جدید گردشگری رامسر !+ تصاویر

 

همچنین در میان این قلعه راهی زیرزمینی وجود دارد که انتهای ان به باغی نزدیک ساحل می‌رسد. نکته جالب این راه آن است که در سال‌های اخیر کسی نتوانسته است از آن عبور کرده و به باغ معروف به باغ شمشیری برسد.

 

جاذبه جدید گردشگری رامسر !+ تصاویر

 

مردمان محلی معتقد هستند که این راه طلسم شده است. به دلیل عدم موفقیت افراد مختلف در سال‌های گذشته برای گذر از این تونل، ورودی آن در میان قلعه مسدود شده است.

 

اما از این به بعد نام روستای نیاسته در کتالم نیز به جاذبه‌های گردشگری رامسر اضافه خواهد شد.

 

عصر ایران

جدیدترین مطالب سایت