دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

با دختر بلغاری آشنا میشویم که با سفرش به ایران حرف های جالبی زده است در ادامه با دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید سایت تالاب را دنبال کنید

 

وقتی خارجی ها به ایران سفر می کنند اول شیفته معماری و بناهای بسیار زیبای تاریخی می شوند و بعد مهمان نوازی و غذاهای خوشمزه ایرانی هوش از سر آن ها می برد. موج ایران هراسی که در چند دهه اخیر توسط برخی از کشورها و رسانه های جهان به راه افتاده، تاثیر منفی زیادی بر افکار عمومی جهان

 

به خصوص عاشقان جهانگردی جهت سفر به ایران داشته و با وجود طوفان شبکه های اجتماعی و محتوایی که به نفع ایران در سرزمین دیجیتال در سال های اخیر منتشر شده است، همچنان بسیاری از گردشگران اروپایی و آمریکایی برای سفر به اقلیم شگفت انگیز پارس، مردد هستند.

 

در چند سال اخیر، سفر گردشگران خارجی به ایران بسیار آسان شده است. گردشگران ۱۹۰ کشور دنیا، می توانند بدون اخذ روادید از مبدا به ایران سفر کرده و از روادید فرودگاهی ۹۰ روزه (Visa on Arrival) استفاده کنند که شوکی به گردشگری ایران در چند سال اخیر به شمار می رود و توسعه صنعت گردشگری را در افق ۱۴۰۴ به همراه دارد.

 

اکنون، برترین مقصدهای گردشگری ایران که روزگاری، رویای عاشقان ایران بود، به راحتی از طریق درگاه های جهانی و پر مخاطب گردشگری مانند لونلی پلنت و تریپ ادوایزر به صورت تصویری و ویدیویی معرفی شده و شاهد هزاران کامنت روزانه و نریشن صادقانه و واقعی کاربران گردشگر برای سفر به ایران هستیم.

 

ظرف چند سال اخیر، از هافتینگتون پست، CNN، دیلی میل و گاردین گرفته تا نیویورک تایمز و نشنال جئوگرافیک، سفر به ایران را در فهرست ۱۰ پیشنهاد پر اولویت به مخاطبان خود معرفی کرده و برخی نیز، برای زدودن تصویر منفی از ایران در ذهن گردشگران، دلایل مهم امن بودن و ارزشمند بودن اقلیم پارس به عنوان مقصد شماره یک گردشگری در آسیا را ذکر کردند.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

گزارش سرویس گردشگری شبکه خبری CNN آمریکا درباره ۳۴ دلیل باورنکردنی جذاب برای سفر به ایران

 

اینکه تا این اندازه، برترین درگاه های خبری و سیاسی و اجتماعی روز دنیا، گزارشات مصور و ویدیویی درباره سفر به ایران در چند سال اخیر منتشر کردند، یک امتیاز فوق العاده برای صنعت گردشگری سنتی کشور است که تا پیش از این، محصور بمباران خبرهای منفی علیه ایران و دنیای گردشگری ایران بود.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

گزارش گاردین از ۸ دلیلی که سفر به ایران، شما را شگفت زده خواهد کرد

 

یکی از مهم ترین ابزاری که در چند سال اخیر، به توسعه گردشگری ایران کمک کرد و شاید خیلی مورد توجه متخصصان گردشگری و محققان جامعه اطلاعاتی کشور قرار نگرفت، نقش بی بدیل توریست بلاگرها (Tourist BLOGGERR) وشبکه های اجتماعی عکس محور، در ترغیب گردشگران برای سفر ارزان و خودمانی به ایران بود.

 

نمونه اش را می توان در کانالی مانند SEEYOUINIRAN جستجو کرد که روایت های صادقانه و جذاب گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند را در اختیار ده ها هزار کاربر قرار می دهد. به هر حال، جادوی شبکه های اجتماعی، اکنون تاثیر زیادی در معرفی مقصدهای بی نظیر گردشگری ایران به جامعه جهانی داشته و به نظر می رسد، توریسم بلاگر ها نیز در این مسیر تاثیر زیادی داشته اند.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

تصویر صفحه اینستاگرام کانال گردشگری محبوب SEEYOUINIRAN

 

یکی از توریست بلاگرهای اروپایی که از طریق وبلاگ جذابش، به معرفی مقصدهای گردشگری در سراسر جهان می پردازد و توانسته به کشورهای زیادی سفر کند و تجربیاتش را به عنوان یک بانوی گردشگری (FEMALE TRAVELER) در اختیار مخاطبانش قرار دهد، خانم گری ولادوا، دختر بلغاری و دانش آموخته MBA است.

 

وی اخیرا سفری به ایران داشته و تصاویر و نکات جالبی را از این سفر در اختیار مخاطبانش قرار داده که در سرویس گردشگری پارس ناز به مرور این خاطرات می پردازیم.با ما همراه باشید.

 

کوتاه از خانم «گری ولادوا»

گری ولادوا، موسس و نویسنده درگاه گردشگری «وقتی خانم ها سفر می کنند» است. خلاقیتی جالب برای تولید محتوای جذاب برای معرفی راهکارهایی برای سفر امن و راحت گردشگران خانم به نقاط مختلف جهان از دید یک دختر ماجراجوی علاقمند به کشف مناطق کم تر دیده شده جهان.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

او در سال ۲۰۱۳، مدرک کارشناسی مدیریت میزبانی جهانی را از دانشگاه Cardiif Metropolitan انگلیس دریافت و در رشته MBA، در سال ۲۰۱۵ میلادی از این دانشگاه دانش آموخته شد. او معتقد است که تحصیل در رشته بازرگانی، سبب شد تا او با شرکت ها و موسسات ارائه دهنده فرصت های گردشگری و اقامتی و تفریحی در سراسر جهان آشنا شده که الهام بخش وی در سفر به دور دنیا بود.

 

او در سال ۲۰۰۸، مدرک تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی را دریافت کرد اما تحصیل در زمینه مدیریت و اقتصاد و فعالیت در عرصه گردشگری را به دنیای مد و لباس ترجیح داد. او اکنون زبان های فرانسه، بلغاری و روسی را می داند و تلاش می کند تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای، به دیدن شگفتی های جهان برود و رهیافت های خود را در وبلاگش منعکس کند.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از مهمان نوازی ایرانیان با سفره های سنتی

 

اولین تجربه سفر گری، به اتیوپی، کشور فقیر اما دیدنی شرق آفریقا بود و از آن زمان، تصمیم گرفت که به مقصدهای غیر لوکس دنیا سفر کند و خود را با ورای اخباری که رسانه ها در اختیارش قرار می دادند، با واقعیت های کشورهای مختلف جهان آشنا کند.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

سفر به نصف جهان به همراه دوستان ایرانی

 

وقتی خانم ها سفر می کنند . . .

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

وقتی خانم ها سفر می کنند، خیلی اتفاق خاصی نمی افتد. اما می تواند عنوان جذابی برای دامنه (DOMAIN) یک سایت فعال در زمینه گردشگری در اینترنت باشد. خانم گری، چند سال پیش دامنه ای به نام WHENWOMANTRAVELS.com را ثبت کرد و در آن، روایت های خودمانی از سفرش به عنوان یک زن به نقاط مختلف جهان نوشت که با استقبال گسترده ای در میان گردشگران زن اروپایی مواجه شده است.

 

در این درگاه، او به معرفی سبک زندگی، سنت ها، فرهنگ کشورهای بازدید شده و همچنین معرفی کارهایی که یک خانم گردشگر در سفر به نقاط مختلف دنیا نیاز دارد، اشاره می کند. توریسم بلاگرهای خانم، اکنون فعالیت زیادی در اینترنت دارند و از قدرت یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام، برای توسعه فعالیت های خود که نوعی درآمد زایی دیجیتالی هم برایشان ایجاد می کند، به عنوان فریلنسر استفاده می کنند.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت خانم گری از قرمه سبزی خوشمزه ایرانی ها

 

خانم Geri Vladeva، تلاش می کند تا واقعیت هایی که در سفر به شهرهای مختلف دنیا به خصوص نقاطی که در نگاه اول، شاید مقصدهای گردشگری ترسناک و غیر امنی برای گردشگران زن باشد را در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

قیمه و بر روی زمین غذا خوردن، یکی از نکات جالب سفر گری به ایران بود

 

این نگاه واقع بینانه یک گردشگر زن غربی، وقتی با دنیای تصاویر و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی معروف همراه می شود، منجر به نقل روایت های دیجیتالی واقعی از مقصدهای گردشگری شده که در جذب گردشگران خانم برای سفر انفرادی و گروهی، موثر است.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت مصور گری از سفر به نصف جهان

 

سفر به ایران ترسناک!

سفر به ایران، برای بسیاری از گردشگران خانم غربی، ترسناک و دلهره آور است و اینکه مجبورند برای سفر به کشورمان، حجاب داشته و ملزم به رعایت قوانینی شده که در دیگر کشورها مشاهده نمی کنند، کمی عجیب است.

 

اما، کهن دیار هزار رنگ چهار فصل، آن قدر ظرفیت و پتانسیل دارد که حتی خیلی ها را با پای پیاده یا دوچرخه، روانه سرزمین شگفتی های آسیا کند و بخشی از رازهای اقلیم پارس را به آنان نشان دهد. رازهایی که در دیار کریمان (کرمان) ، بهشت باستان شناسان جهان (شهر سوخته) و بهشت اردیبهشت ایران (سوباتان)، بسیاری را شیفته سرزمین ما کرده است.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از مساجد زیبای ایران در اصفهان که معماری ایرانی-اسلامی شگفت انگیزی دارد

 

گری، بانوی گردشگر جوان بلغاری، درباره ایران، هر چه شنیده بود، اخبار منفی و دلهره آور بود که او را از سفر به ایران به خصوص سفر انفرادی منع می کرد. او در این باره می گوید:

 

آیا آرزو می کنید اما متعجب می شوید که چگونه به عنوان یک زن می توان به ایران سفر کرد؟ اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، باید بگویم که پیش از راه اندازی این سایت، ایران در فهرست کشورهایی بود که اصلا علاقه ای برای سفر به آنجا نداشتم. چرا که شنیده بودم که ایران کشوری نا امن به خصوص برای زنان است.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

تصویری که گری از میدان نقش جهان اصفهان گرفت

 

اما الان پس از سفر فروردین ۹۵ به ایران، متوجه شدم که چقدر ناعادلانه و اشتباه فکر می کردم. تصورات اشتباهی که ما زنان اروپایی درباره مقصدهای گردشگری و کشورهای دنیا داریم، وحشتناک است و این اشتباه، کاملا به واسطه تاثیرات رسانه های جمعی بوده و به همین خاطر، وبلاگ های سفر، روز به روز محبوب می شوند.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از سقف حمام های تاریخی در شهر کاشان

 

به جهت دریافت روایت های واقعی از سفر خانم های گردشگر به نقاط مختلف دنیا، من بخشی به نام بانوان در سفر را راه اندازی کردم تا این وبلاگ، فقط روایتگر سفرهای من نباشد و نقطه نظرات دیگر بانوان را نیز به اشتراک بگذارم.

 

چون دختران گردشگر زیادی وجود دارد که شجاعانه و بدون هیچ ترسی، جهانگرد بوده و اطلاعات بسیاری برای به اشتراک گذاشتن دارند و اکنون این فرصت در وبلاگ من در اختیار آنها قرار دارد. آنها به مقصدهای کم تر شناخته شده جهان سفر می کنند و در جستجوی فرهنگ ها و سنت ها و سبک زندگی مردمان قرار گرفته و روایت های خود را به صورت مصور در این بخش منتقل می کنیم.

 

خانم سانی، دختری بود که من از طریق این وبلاگ با ایشان آشنا شدم. سانی سبب شد تا من، کشورهایی که پیش از آشنایی با او، علاقه ای به دیدن آنها نداشته باشم را ببینم و کشورهای مسلمان، در این دسته بود. کشورهای مسلمان، جایی که از نقطه نظر فمنیستی، مقصدهای جالبی برای سفر گردشگران غیر مسلمان نیستند، اما به واسطه آشنایی با سانی، نظرم کاملا تغییر کرد.

 

ایران، یکی از کشورهای مسلمانی که هیچ گاه علاقه ای برای سفر به آن نداشتم، اکنون یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری شده که در سال های اخیر از آن بازدید کردم. مهمان نوازی ایرانیان و فرهنگ و معماری جذاب و رنگارنگ آنها که تا حدودی با کشور من (بلغارستان) تناسب دارد، شگفت انگیز بود.

 

سفر به ایران به روایت گری

گری در مدت اقامتش در ایران، به مناطق دیدنی در مرکز و جنوب کشور رفت که از آن جمله می توان به کاشان، اصفهان، یزد و شیراز اشاره کرد. او فرصت زیادی برای گشتن در مناطق شمالی و غربی ایران را پیدا نکرد، اما با این حال، روایت خوبی از سفر به سرزمین چهار فصل تمدن پارسی در وبلاگ ارائه کرد

 

وی در سفر به مناطق مختلف کشور، از طریق سایت کوچ سرفینگ، میزبان های مهمان نواز بسیاری را پیدا کرد که وی را در ایرانگردی جذابش، همراهی کردند.استفاده از غذاهای خوشمزه ایرانی به خصوص قیمه و قورمه سبزی و کباب، موضوعی بود که او در وبلاگش به کسانی که در آینده قصد سفر به کشورمان را دارند، پیشنهاد نمود.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

خانه طباطبایی ها، یکی از خانه های تاریخی جذاب در کاشان که مقصد گردشگری و اقامتی شهر است

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

در جریان سفر به کاشان، یکی از قدیمی ترین نقاط جهان، گری به کوچه ها و خیابان های این شهر تاریخی رفت و تصویر بالا که مربوط به یکی از مناطق قدیمی شهر است را شکار کرد

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت تصویری گری سفر به بیابان های شگفت انگیز ایران

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از سفر به پاسارگاد در استان فارس

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایتی از اهورا مزاد در استان فارس با عکس توریست بلغاری

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

تصویری از پارسه، نخستین سایت گردشگری ایران که ثبت جهانی شد

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایتی از توریست بلغاری در سفر به شیراز و حوض هایی که در اطراف بازار قرار دارند

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

تصویری از مسجد نصیر الملک در شیراز که انعکاس جذاب نور خورشید در ارسی های رنگارنگ مسجد، فضایی رویایی را خلق کرده است. این مسجد، یکی از مقصدهای گردشگری معروف برای گردشگران خارجی عاشق شیراز است که در تصاویر ماسیمو رومی، جهانگرد عکاس ایتالیایی هم دیده می شود

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

تصویری که روایت خانم گری، توریست بلغاری را از معماری جذاب و نفس گیر مسجد نصیر الملک در شیراز نشان می دهد

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

وقتی تابش نور آفتاب، جشنواره ای از رنگ را بر روی ارسی های مسجد نصیر الملک شیراز خلق کرده و توریست بلغاری را شیفته خود می کند.

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از انعکاس نور رنگارنگ ارسی های مسجد بر یکی از دختران نمازگذار مسجد نصیر الملک شیراز

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

مساجد ایران با لنز دوربین یک ایران دوست بلغاری

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

بخشی از معماری ایرانی و اسلامی در سقف یکی از مساجد دیدنی ایران به روایت توریست بلغاری

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت توریست بلغاری از معماری کاخ گلستان تهران، نخستین اثر ثبت شده تهرانی ها در میراث یونسکو

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از شب های تهران بر فراز پل طبیعت، بزرگ ترین پل پیاده روی خاورمیانه که بر روی اتوبان مدرس ساخته شده است

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از اتوبوس های تهران و جدا بودن بخش آقایان و بانوان

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

نگاه گری به متروی تهران و حومه و واگن هایی که فقط مخصوص مسافران خانم است

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از تالار آینه کاخ گلستان ایران که یادآور تالار آینه کاخ ورسای پاریس است

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از سفر به دیار قنات و قنوت و قناعت (یزد) که شهر “ترین ها” ی ایران به شمار می رود

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

عمارت های کاه گلی در استان دیدنی یزد به روایت گری، توریست ایران دوست بلغاری

دختر بلغارستانی که از جاذبه های گردشگری ایران میگوید (عکس)

روایت گری از مسجدی دیدنی در استان تاریخی یزد

 

درس هایی از خانم گری

به گزارش تالاب اهمیت توریسم بلاگر ها در معرفی ظرفیت های گردشگری ایران، کم تر از برگزاری نمایشگاه های تخصصی گردشگری ایران در اقصی نقاط جهان نیست.

 

توریسم بلاگر مانند فشن بلاگر، مقوله ای جذاب و فرصت آفرین برای دورکارها و مقوله ای مهم در کارآفرینی دیجیتالی امروز جهان به شمار می رود.

 

هنوز ایران، سایت جامع گردشگری چند زبانه مصور و چند رسانه ای در اختیار ندارد که توریسم بلاگرها، بتوانند از منابع آن، برای لینک دهی استفاده کنند.

 

روایت های دیجیتالی و مصور خانم گری از سفر به نقاط مختلف کشور، چه در وبلاگ و چه در کانال یوتیوب و اینستاگرام، ده ها هزار گردشگر غربی را با ظرفیت های گردشگری امن، جذاب و رنگارنگ کشورمان آشنا کرده که قابل تامل است.

 

مقوله توریسم بلاگر ها و گردشگری مجازی در معرفی مقصدهای گردشگری ایران، می تواند عنوان مهمی برای پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترای گردشگری و مدیریت فناوری اطلاعات باشد.

 

رسانه ملی در مستند سازی های خود، از روایت های دیجیتالی صادقانه توریسم بلاگر ها از سفر به ایران استفاده کرده و ایران را از نگاه لنز دوربین غربی ها، به غرب معرفی کند.

 

ما ایرانی ها، باید گردشگری مجازی را به عنوان ابزاری فرصت آفرین و جذاب برای توسعه صنعت راهبردی گردشگری خود، جدی تر بگیریم.

 

 

جدیدترین مطالب سایت