لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی+ تصاویر

لارستان یکی از زیباترین شهرستانهای فارس است که مناطق گردشگری زیبایی دارد و هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

 

به گزارش تالاب مرکز آن شهر لار است که از قدیمی ترین شهرهای ایران به شمار می آید و «دشت شقایق» آن یکی از جاذبه های گردشگی این منطقه به حساب می آید.

 

 این شهرستان حدود هشتاد و دو هزار نفر جمعیت داشته و وسعت آن  12000 کیلومتر مربع است.

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی

 

لارستان و گل نرگس

در این منطقه جغرافیایی جاده های باستانی و کهن بسیاری وجود دارد اما از آنجا که استان فارس مقام نخست گل نرگس در کشور را دارد می توان لارستان این استان را «مهد گل نرگس» نامید.

 

گلی که رویش آن همه ساله از نیمه دوم سال آغاز و تا پایان بهمن و گاهی نیز نیمه اول اسفند ادامه خواهد داشت.

 

این گل بیشتر به عنوان نرگس شیراز عرضه می شود. گلی که نماد احترام و جوانمردی بوده و برای ما ایرانیان سمبل امام غایبی است که منجی عالم بشریت بوده و همچون گل نرگس در سردترین و سخت ترین ایام خواهد آمد تا بهار را به زمین برساند.

 

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی

 

کوه‌های لارستان

در این منطقه کوه‌ها به صورت موازی طاق ‌دیس‌هایی را به وجود آورده ‌اند که مانند حصارهایی از دشت‌های گرم و سوزان لارستان محافظت می ‌کنند. هر کدام از این طاق‌ دیس‌ ها از نام هایی برخودارند که  «کوه شب»، «کوه شور»،«کوه برخ» و «کوه گاوبست» از جمله آن هاست.

 

گنبد های نمکی لارستان

این شهرستان از گنبدهای نمکی متعددی برخوردار بوده که چهره این منطقه بزرگ از کشور را دگرگون ساخته است. گنبدهای نمکی که از رسوبات نمک طی میلیون ها سال تشکیل شده و همواره در حال رشد هستند. امروزه این گنبدهای نمکی در لارستان به ارتفاعات مهمی تبدیل شده که با تنوعی که دارد؛ چشم‌ ها به آن خیره گشته و یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در لارستان به شمار می ‌آیند.

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی

 

علاوه بر جذب توریست منابع غنی از معادن مختلف را در خود جای داده‌ اند که در راس آنها نمک و از دیگر ذخایر معدنی آن می توان گوگرد، اورانیوم، آهن و سولفات را نام برد.

 

گنبدهای نمکی این منطقه جغرافیایی دارای معادن مختلفی هستند که بعضاً قابل بهره‌ برداری است. بزرگترین گنبد گچی جهان بنام «گنبد پاسخند» نیز در این منطقه قرار دارد. 

 

منابع طبیعی لارستان

حدود 400000 هکتار جنگل گرمسیری به صورت پراکنده در دشت‌های لارستان وجود دارد. در ارتفاعات درختان مختلفی از مجموعه درختان منطقه زاگرس؛ مانند بنه، بادام کوهی، انجیر و کاج وحشی وجود دارد.

 

این منطقه دارای 201625 هکتار معدل 2016 کیلومتر مربع منطقه بکر و دیدنی بوده که منطقه حفاظت شده «هرمود لارستان» نامیده می شود و زیستگاه کوچکترین قوچ جهان است.

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

شایان ذکر است؛ لارستان از کانون های دین زرتشتی و جایگاه آتشکده مهم «آذر فرنبغ» یا «آذر خورداد» بوده‌ است.

 

جدیدترین مطالب سایت