اگر قصد سفر دارید بخوانید

اگر قصد سفر دارید بخوانید

نکاتی مهم برای سفر کردن

قبل سفر حتما این 4 داسنتی سفر را بخوانید.

 

1- استفاده از سطل پر از آب، یکی از روش‌های آبیاری گیاهان آپارتمانی است. سطل یا لگنی را پر از آب در آشپزخانه یا حمام روی شیء پایه‌دار با ارتفاع حدود 50 سانتی متر قرار دهید. گلدان‌ها را دورتادور آن بچینید.

 

پارچه‌ای نخی به اندازه یک متر یا بیشتر و به عرض حدود پنج سانتی‌متر آماده کنید و یک سر آن را از کنار گلدان به داخل خاک فرو کنید. سر دیگر را در سطل پر از آب قرار دهید. به این ترتیب دستمال پارچه‌ای همواره آب را به خود جذب می‌کند و آب کم‌کم به داخل خاک گلدان منتقل می‌شود.

 

اگر قصد سفر دارید بخوانید

 

2- قرار دادن گیاهان در حمام نیز می‏تواند مفید باشد. پنجره‌های حمام را ببندید، وان یا ظرف بزرگی را از آب پر کنید تا رطوبت به حداکثر برسد و بعد تمام گیاهان را آبیاری کنید. رطوبت زیاد تعرق را کاهش می‏دهد. بیشتر گیاهان را می‎توان تا 2هفته در این شرایط نگاه داشت. تنها عیب این روش ایجاد شاخه ضعیف روی گیاهان قوی به دلیل نور کم است که البته وقتی گیاهان را به محل اصلی بازمی‌گردانید، می‌توانید شاخه‌های نامطلوب را هرس کنید.

 

3- پیچیدن گیاهان در کیسه‌های پلاستیکی نیز می‌تواند سیستم بسته‌ای ایجاد ‌کند که هیچ آبی از دست نرود. می‌توان برای تعداد زیادی گیاه از پوشش پلاستیکی استفاده کرد. البته گیاهان زیر پوشش را نباید در معرض نور خورشید قرار داد.

 

4- استفاده از ژل‌های نگه‌دارنده آب نیز مفید است. مقداری ژل داخل ظرف بریزید و آب را مرحله به مرحله اضافه کنید تا ژل به طور کامل از آب اشباع شود و دیگر آب را جذب نکند. مقداری از خاک گلدان را بردارید و ژل را دورتادور گیاه به طور یکسان بریزید و دوباره خاک را به گلدان برگردانید.

 

جدیدترین مطالب سایت