نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

 

 اگر قصد سفر کردن در این ماه را دارید بهتر است قبل سفر این مطلب را بخوانید.

 

اگر پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران،مسیر جاده دوهزار را دنبال کنید تا به دوراهی ای به نام دوراهی امامزاده قاسم برسید،در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید.به گزارش مجله تالاب پس از آن باید حدود یک تا یک و نیم ساعت کوهپیمایی کرده تا بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت زیبایی به نام دریاسر برسید. 

نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است

 

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد و بین 4 کوه محصور شده و الموت، بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. دشت دریاسر مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند. وجود كوههای زیبای هرتنگ لات خان بن، ساره كل و كل تلا، كوههای پوشیده از گیاهان، چشمه ها و رودهای پر آب دریا

نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

«دشت دریاسر» در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد

 
سطح  دشت دریاسر در فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه پر از گلهای زرد رنگی می شود که در میان چمن های سبز رخ می نمایانند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. 

از جذابترین ویژگی های این دشت زیبا می توان به ده ها چشمه ی کف آن اشاره داشت که آب را از میان سبزه ها به بیرون می جوشانند بطوریکه در فصل بهار با داشتن آب فراوان به سختی مکان خشکی را می توان در دشت پیدا کرد. جالب آنجاست که رودخانه پر آبی نیز از وسط دشت دریاسر جاریست که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد و بر زیبایی دشت بطور خیره کننده ای می افزاید.  

نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

 از جذابترین ویژگی های «دشت دریاسر» می توان به ده ها چشمه ی کف آن اشاره کرد

 

 به دلیل موقعیت استراتژیکی این منطقه در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان در آن شاهد بود. در فصل بهار چشمه های جوشان که از کف دشت جاری می شوند، از یک سو چمن های سبز رنگ که سرتاسر دشت را می پوشانند، گلهای زرد رنگ که اندازه شان در حدود 20-30 سانتی متر است، کوههای پوشیده شده از جنگلهای انبوه و از سوی دیگر قله سیالان با یخچالهای بزرگ در مقالبل را می توان در یک نگاه دید که هرگز با توصیف و عکس زیبایی آن قابل بیان نمی باشد.

نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

 در فصل پاییز  کی از بدیع ترین صحنه ها در دشت دریاسر شکل می گیرد

همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه و همزمان با روییدن میلیون ها گل زرد رنگ زیبا همایش های کوهپیمایی زیادی با حضور گروه های کوهنوردی از سراسر ایران در این منطقه برگزار می شود. از این رو این منطقه بی نظیر را ٜبهشت اردیبهشت ایران ٝ می نامند.

نکاتی خواندنی برای سفر کردن در اردیبهشت ماه

 سطح  دشت دریاسر در فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه پر از گلهای زرد رنگی می شود

 
در فصل پاییز نیز یکی از بدیع ترین صحنه ها در دشت دریاسر شکل می گیرد؛ میلیون ها برگ که از درختان خود جدا می شوند در فضا معلق شده و به زمین میریزند و زمین را با رنگهای گوناگون خود فرش می کنند. یکی دیگر از صحنه های عجیبی که می توان در این دشت و در شب مشاهده کرد شهاب سنگها هستند که نور بسیار زیادی دارند. در صورت مساعد بودن هوا و بی ابر بودن آسمان براحتی می توانید آنها را مشاهده کنید.

 
پس اگر امسال اردیبهشت ماه قصد سفر دارید،این منطقه زیبا را در برنامه  خود بگنجانید.

 

منبع:tebyan.net

جدیدترین مطالب سایت