نکته های کلیدی قبل از سفر برای افراد سن بالا

نکته های کلیدی قبل از سفر برای افراد سن بالا

نکته های کلیدی قبل از سفر برای افراد سن بالا 

هنگامی که میخواهید با پدر یا مادرتان که نسبتا سن زیادی دارند به سفر بروید باید به نکته های کلیدی قبل از سفر برای افراد سن بالا گوش کنید در ادامه با ما همراه باشید.

 

به گزارش تالاب افراد سالمند باید توجه داشته باشند که هنگام مسافرت کردن باید نکاتی را مد نظر قرار دهند تا با سلامت و آرامش کامل سفر خود را به پایان برسانند. سالمندان عزیز، اگر می خواهید سفر کنید، باید چند نکته ی زیر را که برای آمادگی های قبل از سفر و نیز طی سفر مناسب است، بدانید.

 

– سری به پزشکتان بزنید :
اگر دچار بیماری خاصی هستید، قبل از مسافرت به پزشکتان سر بزنید و او را در جریان مسافرت خود قرار دهید. در این جلسه، پزشک یک معاینه ی کلی از شما به عمل خواهد آورد و شرایط کلی بدن را کنترل خواهد کرد. اگر احتیاج به تزریق واکسن داشته باشید، واکسن لازم را برایتان تجویز می کند.

 

– یک جعبه ی کمک های اولیه همراه داشته باشید :
شما دیگر پا به سن گذاشته اید، پس بهتر است قبل از سفر یک جعبه ی کمک های اولیه برای خودتان تدارک ببینید. در این جعبه می توانید داروهای مورد نیاز خود را قرار دهید:

 

قرص سردرد، ضد اسیدهای معده، محلول های ضد عفونی کننده، پنبه، بانداژ، دستکش استریل، ِکِرم های ضد آفتاب و انواع قرص ها و اسپری های حشره کش.البته باید داروهایی که به دلیل بیماری های احتمالی خودتان هر روز مصرف می کنید را نیز حتماَ همراه ببرید.

 

– داروهایتان را فراموش نکنید :
بنابراین می توانید از یکی از همراهانتان بخواهید مصرف داروهایتان را به شما یادآوری کند وساعت زنگ دار یا ساعت موبایل تان را طوری تنظیم کنید که در ساعات مصرف دارو زنگ بزند و مصرف داروها را به شما یادآوری کند.در ضمن مقدار کافی از داروهای روزانه تان را همراه ببرید. شاید اگر داروهایتان در طول مسافرت تمام شود، نتوانید نسخه ی دارو را به آسانی تجدید کنید.

 

– آب معدنی بنوشید :
در طول سفر زیاد فعالیت نکنید، به ویژه اگر به مناطق جنوبی کشورمان یا کشورهایی سفر می کنید که آب و هوای گرم دارند. این نکته ای است که سالمندانی که به حج می روند باید دقیقاً مدنظر داشته باشند.

 

همیشه بهتر است در این سفرها بطری های آب  معدنی همراه داشته باشید. استفاده از آب شیرهای شهری که به آن سفر می کنید، ممکن است چندان سالم نباشد. بنابراین شیشه ی آب خودتان را همراه ببرید و حتماً درِ این شیشه های آب را محکم کنید.فراموش نکنید از آب همین شیشه ها برای شست و شوی دهانتان پس از مسواک زدن و شست و شوی دندان مصنوعی تان  استفاده کنید و از آب شیر استفاده نکنید.

 

مراقب یخ های آماده ای که در نوشیدنی ها می اندازند نیز باشید. این یخ ها می توانند حاوی میکروب باشند.

 

 

در طول سفر زیاد فعالیت نکنید، به ویژه اگر به کشورهایی سفر می کنید که آب و هوای گرم دارند

 

– در استفاده ازغذاهای آماده محتاط باشید :

مراقب غذاهای آماده  باشید. ساندویچ ها، سالادها و میوه ها ممکن است آلوده باشند و چون دستگاه گوارش  شما در این سنین بسیار حساس است، شما را دچار مشکل کنند.

 

– کفش مناسب بپوشید :
– ممکن است لازم باشد همراه افراد دیگر در یک تور مسافرتی در یک منطقه ی دیدنی، ساعات زیادی را پیاده روی  کنید. در این شرایط باید حتماً یک کفش مناسب  بپوشید.

 

– یک کلاه بر سر بگذارید که از تابش آفتاب در امان بمانید و از ِکِرم های ضد آفتاب  استفاده کنید.

 

– در فواصل زمانی مناسب صبر کنید. کمی بنشینید و استراحت کنید، ولی پیش از آن راهنمای تور را در جریان بگذارید که حواسشان به شما باشد تا جا نمانید.

 

– هوای پاهایتان را داشته باشید:
– برای جلوگیری از لخته شدن خون  در رگ های پایتان، هنگامی که روی صندلی قطار، هواپیما یا اتوبوس نشسته اید پاهایتان را بکشید و گاهی آنها را دراز کنید.

 

– در طول مسافرت درون قطار یا اتوبوس یا هواپیما و در سفرهای طولانی کمی راه بروید. البته به شرط اینکه مسیر صاف بوده و امکان زمین خوردن شما حین تکان های وسیله ی نقلیه وجود نداشته باشد.

 

– نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید.

 

 

جدیدترین مطالب سایت