رابطه صحیح با خانواده همسر

رابطه صحیح با خانواده همسر

1- دیدارهای مکرر و بدون برنامه با خانواده های طرفین:

یکی از آفت های زندگی خانوادگی در ایران، دیدار های مکرر، غیرضروری و بدون برنامه زوج ها و خانواده هایشان است که گاه در طول هفته بارها تکرار می شود.

 

متاسفانه مشاهده می شود زوج جوان هر روز از ساعت مشخصی تا پایان شب به خانه پدری خانم یا آقا می روند. این روش زندگی، ممکن است بیانگر وجود اختلاف و مشکلات بین زوج و نشان دهنده این باشد که زوج جوان بدون حضور اطرافیان، قادر به تحمل زندگی دونفره نیستند.

 

وقتی زندگی زناشویی افراد بدون دغدغه و مشکلات عاطفی باشد، زن و مرد برای رسیدن به خانه و در کنار هم بودن لحظه شماری می کنند.

 

۲.زیاد ماندن یکی از اعضای خانواده طرفین به عنوان مهمان در منزل زوج:

اینکه مادر یا پدر یکی از زوج ها به دلیل کهولت سن و تنهایی مدت ها در خانه فرزندش زندگی کند، خیلی اتفاق می افتد و متداول است ولی گاهی والدین به دلیل محبت زیاد یا هر مساله دیگر، به مدت طولانی و بدون دلیل در خانه فرزندشان می مانند حتی گاهی ممکن است برادر و خواهر یکی از طرفین که سرباز یا دانشجو هستند، در خانه آنها سکونت کنند ولی این مساله آسیب خیلی زیادی به زندگی خصوصی زناشویی می زند و باعث بروز اختلاف می شود.

رابطه صحیح با خانواده همسر

۳.مکالمه تلفنی مکرر یا طولانی مدت در طول روز با خانواده ها:

 

تماس تلفنی با اعضای خانواده، راهی است برای برون رفت زن و شوهر از تنهایی، زیرا موضوع صحبت نمی تواند چیزی جز بازگوکردن مسایل روزمره باشد و همین باعث می شود پای دیگران به حریم خصوصی زندگی باز شود و همسر فرد فکر کند در تصمیم گیر ها ردپایی از افکار خانواده همسرش وجود دارد و احساس ناامنی زمانی در او ایجاد می شود که متوجه شود گاهی در این گفت وگوها رازهای خصوصی زندگی تان فاش می شود و همین مساله باعث خواهد شد ترجیح دهد به ناچار مطالبی را در خانه بازگو نکند که باعث دوری زوج از هم خواهد شد.

 

۴.دخالت خانواده ها در امور اقتصادی زوج:

 

این دخالت ها باعث شکست احتمالی زوج ها می شود، حتی اگر با نیت خیرخواهانه باشد. ادامه این دخالت ها در امور اقتصادی، ممکن است باعث برهم خوردن زندگی زوج و حتی طلاق هم شود.

 

رابطه صحیح با خانواده همسر

۵.تحمیل کردن راه و رسم زندگی به زوج جوان:

در بعضی از مناطق ایران که زندگی سنتی حکم فرماست، وقتی دختر جوانی به همسری پسری درمی آید، خانواده ها با بهانه بی تجربگی آنها، وادارشان می کنند در کنار خودشان زندگی کنند تا راه و رسم زندگی کردن را به آنها بیاموزند! اما سوال اینجاست اگر دختر و پسر راه و رسم زندگی را نمی دانند، چرا اجازه نمی دهند این آموزش ها را مادر به دختر بدهد و بعد ازدواج کند؟

 

چرا باید دختری را در سنین پایین به عنوان عروس انتخاب کنند که چیزی از زندگی نمی داند؟ دلیل آن شاید این باشد که می خواهند عروس نوجوان را با ارزش های خانوادگی خود بزرگ کنند و عادت بدهند.

 

متاسفانه این روش به طور مطلق و قطعی، روشی شکست خورده است. نتیجه این هم زیستی در سال های اول زندگی، چیزی جز نفرت و کینه طولانی مدت بین عروس و مادرشوهر نخواهد بود. در دنیای امروز، دختران نوجوان بیش از پیش از طریق تلویزیون و رسانه های دیگر

 

راه و رسم زندگی مستقل را آموخته اند. گاهی والدین، بدون اینکه بخواهند زندگی فرزندشان را به هم بریزند، روش ها و راهکارهایی به او پیشنهاد می کنند که چون براساس عواطف شکل گرفته، ممکن است کمتر منطقی باشد. هرکس باید بداند بهترین مشاور در هر زندگی زناشویی، همسر است.

رابطه صحیح با خانواده همسر

۶.وجود افراد خودشیفته در خانواده های زوجین:

اگر در خانواده زوج، شخصی وجود داشته باشد که فقط به خواسته ها و ایده های خود بیندیشد و طرفین را وادار به اجرای خواسته هایش کند، بدون اینکه کوچک ترین توجهی به احساسات، عواطف و علایق آنها کند، زندگی را به بیراهه خواهد کشاند. افراد خودشیفته و خودمحور، دوست دارند تفکرات خود را به همه القا کنند، حتی اگر آن تفکرات با زندگی آنها سازگار نباشد.

 

۷.وجود افرادی در خانواده زوج که به الکل یا موادمخدر اعتیاد داشته باشند:

علاوه بر تاثیرات ناخوشایند این مساله در کودکان باید اشاره کرد که بیماران معتاد، قسمت زیادی از انرژی خانواده ها را به سمت خود معطوف می کنند و باعث ایجاد تعارض و اختلاف می شوند. آنها فضای خانه را به سمت بی انگیزگی و بی مسوولیتی می برند.

 

جدیدترین مطالب سایت