طبیعت زن و مرد

طبیعت زن و مرد

نکاتی جالب در مورد طبیعت زن و مرد

 
ستیز

همسرانی که مرحله سرخوردگی را تجربه کرده اند معمولاً وارد مرحله سوم می شوند بنابراین مرحله ستیز آغاز می شود.

 

آنها به جای مقابله با احساس ناامیدی سعی می کنند که شریک خود را تغییر دهند تا دوباره به مرحله اول بازگردند اما به نتیجه نمی رسند.با توجه به سختی کار ،زن و شوهر راههای متفاوتی را برای تغییر شریک خود به کار می برند.

 

این مرحله دردناک زندگی مشترک می باشد اما زوجین که درگیر ستیز هستند باید متوجه شوند که تفاوتهای مغز آنها می تواند کلیدی برای زندگی شاد زناشویی شود.آنها باید همیشه بخاطر داشته باشند که زن همان زن و مرد همان مرد است و آنها مانند گذشته یک روح در دو بدن می باشند.

 

بعد از اینکه دوران عاشقانه کمرنگ می شود ممکن است مرد فعالیتهای مستقل تری بخواهد و زن بیشتر بودن با دوستان خود را خواهان باشد بنابر اظهارات گوریان  یکی از دلایلی که زوجین در دوران ستیز یکدیگر را سرزنش می کنند این است که هر کدام از آنها عقیده ای متفاوت از مستقل بودن در دوران ازدواج دارند.

 

ازدواجهایی که بعد از 7 تا 8 سال به طلاق می انجامد زمانی است که زن و شوهر سعی در تغییر دادن شریک خود دارند.

 

ولی طبیعت به ما اجازه بازگشت نمی دهد و ما همراه با آن به جلو می رویم.مرحله جدید دیگری در انتظار آنها می باشد اما برای دست یافتن به آن مرحله باید چشمهای خود را گشود.

بیداری

طی مراحل عاشقانه ، سرخوردگی و ستیز زوجها بسیار به یکدیگر نزدیک می شوند.بسیاری از آنها متوجه این موضوع نمی شوند در واقع آنها آنقدر به یکدیگر نزدیک می شوند که تفاوتهای شریک خود را نمی بینند.

 

شوهر احساس می کند که نیازهای عاطفی همسرش و همچنین توجه او به کارهای منزل هدر دادن وقت است.از طرف دیگر زن ممکن است عقیده داشته باشد که عادتها، سرگرمیها ، توجه به کار و نیاز همسرش به استقلال خودخواهی اوست و برای ازدواج آنها خطرناک است.

 

در مرحله چهارم زوجین بیدار می شوند و پی می برند که به طور ناسالمی به هم نزدیک شده اند و اکنون باید از نظر فیزیکی از هم جدا شوند.به عنوان مثال ممکن است مرد تصمیم بگیرد هنگامیکه از دست همسر خود عصبانی می شود چیزی نگوید و زن نیز ممکن است تصمیم بگیرد به جای اینکه به جشن برود خانه بماند و پرده هایش را بشوید .

در آخر مرد به این نتیجه می رسد که حق با همسرش می باشد و اگر آنها به اندازه کافی با هم نباشد ارتباط آنها نابود می شود و همینطور ممکن است زن به این نتیجه برسد که  داشتن استقلال به اندازه کافی زندگی آنها را نجات می دهد.
 
 
وقتی زوجین از هم دور می شوند آن ارتباط جذاب که در ابتدا وجود داشت رنگ می بازد.همچنین این موضوع صحیح است که وقتی زوجین آنقدر به هم نزدیک باشند که یکی از آنها به طرف مقابل این اجازه را ندهد که خودش باشد زندگی زناشویی آنها نمی تواند نجات یابد.
 
 
جدیدترین مطالب سایت