وقتی با همسرتان ازدواج کردید بخوانید

وقتی با همسرتان ازدواج کردید بخوانید

وقتی با همسرتان ازدواج کردید بخوانید

_ وفاداری را نمی‌توان تقسیم کرد. وقتی با همسرتان ازدواج کردید، به او قول داده‌اید که بالاترین اولویت زندگی را به او بدهید و وفاداری شما دقیقاً باید به همین باشد. اگر همسرتان با مادرشوهر خود مشکل دارد، این وظیفه شماست که پادرمیانی کرده و مشکل را حل کنید. اگر شوهری هم با مادر یا سایر اعضای خانواده همسرش مشکل دارد، باز هم این وظیفه زن است که جانب شوهرش را گرفته و مشکل را برطرف نماید.

 

_  بین شما و خانواده همسرتان باید مرزهای درست و مشخصی ایجاد شود تا مشکلی ایجاد نشود. همراه با همسرتان درمورد این مرزبندی‌ها مشورت کنید و نقش والدین همسر را در زندگی زناشوییتان مشخص کنید. همه موارد را جایی یادداشت کرده و به یک نتیجه مشخص برسید.

 

_ والدین خودتان و همسرتان فقط چیزهایی را خواهند فهمید که خود شما به آنها می‌گویید. مرزها را طوری تعیین کنید که همسرتان بداند چه اطلاعاتی را می‌تواند با خانواده‌ خودش و خانواده شما در میان بگذارد. اگر هر بار که عصبانی، خسته و ناراحت هستید و در زندگی زناشوییتان مشکل پیدا کردید، به خانه والدینتان می‌روید آنها فقط مشکلات را می‌شنوند و وقتی مشکلاتتان را حل می‌کنید آنها را نخواهند شنید. اگر در زندگیتان مشکل دارید، باید آن مشکل را به اتفاق همسرتان حل کنید، کاملاً خصوصی و محرمانه.

 

_ مرزبندی زمانی تعیین کنید تا هر دوی شما بدانید چه مدت زمان را باید در خانه والدینتان سپری کنید و آنها چند وقت یکبار می‌توانند پیش شما بیایند. گاهی‌اوقات زن و شوهرها به این دلیل دعوایشان می‌شود که والدین یکی از طرفین مدام در خانه آنها هستند و این باعث می‌شود هیچ زمانی را نتوانید تنها در کنار هم بگذرانید. یا گاهی هم زن مدام در خانه مادرش است و مسئولیت‌های خانه خود را به گردن نمی‌گیرد و یا خانواده همسر مداوم تلفنی تماس می‌گیرند تا از جزئیات زندگی زناشویی شما باخبر شوند.

 

_ مرزهایی برای تصمیم‌گیری‌ها تعیین کنید تا هر دوی شما درک کنید که این خودتان هستید که باید تصمیمات را بگیرید بدون مشورت گرفتن و کمک خانواده‌ها. وقتی تصمیم را گرفتید نباید بگذارید چون یکی از والدین طرفین مخالفت کرده است، فکرتان را عوض کنید.

 

_ درمورد مراقبت و تربیت بچه‌ها مرز تعیین کنید تا استانداردها و قوانینی که در خانه شما مشخص شده است توسط خانواده‌های طرفین برهم نخورد. اگر برای خودتان مرزی تعیین نکنید، مطمئناً مشکلاتی ایجاد خواهد شد. همچنین وقتی نتوانید والدین مداخله‌گر را سر جای خود بنشانید، مشکلات حتی بیشتر هم می‌شوند.

 

_ وقتی درمورد مرزبندی‌ها تصمیم گرفتید، باید آنها را رعایت کنید.

اگر یکی از طرفین این مرزها را بشکند، کل این فرایند برهم خورده و به والدین طرفین پیام دخالت کردن فرستاده می‌شود. علاوه بر این وقتی نتوانید یک توافق با همسرتان را رعایت کنید، اعتماد او را از دست خواهید داد. باید درک کنید که اگر اعتماد همسرتان را از بین ببرید، به قول‌ و قرارهایتان در ابتدای ازدواج خیانت کرده‌اید.

 

_ با والدینتان ( یا والدین همسرتان که اعصابتان را خورد کرده‌اند) درمورد مرزبندی‌هایی که به اتفاق همسرتان مشخص کرده‌اید صحبت کنید. برای آنها مشخص کنید که این مرزبندی‌ها را با هم تعیین کرده‌اید و مورد قبول هر دوی شماست. شاید باور نکنید اما خیلی از مادرشوهرها نمی‌دانند که دخالت‌هایشان چقدر باعث ناراحتی شما می‌شود به همین دلیل باید یاد بگیرید که چطور قاطع باشید و وقتی کاری انجام می‌دهند که باعث ناراحتی و سرخوردگی شما می‌شوند با روش‌های قاطع و در عین حال محترمانه با آنها برخورد کنید.

 

_ اگر مشخص است که در تعطیلاتی که باید در کنار خانواده‌هایتان بگذرانید، والدین شما و همسرتان با هم کنار نخواهند آمد، برای شما و همسرتان بهتر خواهد بود که هریک به طور جداگانه با خانواده خود صحبت کند. برای آنها توضیح دهید که بااینکه درک می‌کنید که ممکن است نتوانند دوستان خوبی برای هم شوند اما اگر بتوانند با هم کنار بیایند شما و همسرتان را بی‌اندازه خوشحال خواهند کرد.

 

_ در موقعیت‌های اجتماعی بهتر است که آنها دور از هم نگه دارید تا اینکه بخواهید مدام استرس کنار آمدن آنها را داشته باشید. اگر یک شام کوچک خانوادگی است، بهتر است هر خانواده را جداگانه دعوت کنید تا از روبرو شدن آنها جلوگیری کنید. اما به خاطر داشته باشید که همه آنها آدم بزرگ هستند، حتی اگر رفتارشان چیز دیگری را نشان دهد.

 

_ هیچ وقت سعی نکنید همسرتان را مجبور کنید که بین والدین خود و شما یکی را انتخاب کند. درک کنید که زن دیگری که در زندگی هر مردی هست مادر اوست. اگر دیدید که شوهرتان مدام می‌گوید “مادرم فلان کار را فلان طور انجام می‌دهد” به او بگویید که برود و با او زندگی کند.

 

_ جنگ‌هایتان را انتخاب کنید. گاهی‌ اوقات باید قبول کنید که در بعضی موقعیت‌ها مخالفت کنید، مودبانه به آنها بگویید که بااینکه از پیشنهادشان ممنونید اما شما و همسرتان هستید که تصمیم نهایی را می‌گیرید. دقت کنید که با ملاحظه و ادب رفتار کنید، احساسات و عصبانیتتان را کنترل کنید و قبل از به زبان آوردن هر جمله‌ای آن را خوب در ذهنتان بررسی کنید.

 

مطالب مرتبط:

نکاتی برای ماندگاری یک رابطه عاشقانه با همسر

نکات جالب و خواندنی در عاشق شدن

چه حرف‌هایی را نباید به شوهرتان بگویید

بحث کردن با همسر ممنوع !

جدیدترین مطالب سایت