چرا همسرم اصلا به من توجه ندارد ؟

چرا همسرم اصلا به من توجه ندارد ؟

چرا همسرم اصلا به من توجه ندارد

 

علایق مرا مسخره می كند و بسادگی از كنار چیزهایی كه من دوست دارم می گذرد. احساس می كنم من برای او مهم نیستم، هر وقت می خواهد برای من هدیه‌ای بخرد، چیزی انتخاب می كند كه خودش دوست دارد نه آنچه من دوست دارم. حتی ابراز علاقه او هم، به روشی است كه من نمی‌پسندم.

 

بعد از ازدواج بعضی از ما فكر می كنیم ، همسرمان باید ذهن خوانی بلد باشد و خیلی از حرف ها ، علایق ، دوست داشتن ها و نیازهای ما را از چشمانمان بخواند ! تعجب نكنید ، این جمله برای طنز و شوخی نبود بلكه واقعیتی است كه اگر با دقت به زندگی خودتان نگاه كنید ، آنرا می بینید.

خانم ها و آقایان تفاوت های اساسی در فیزیولوژی ، استعداد ، توانایی در حیطه های مختلف ،مسائل روحی و عاطفی و خلاصه در بسیاری از جنبه های زندگی دارند. این تفاوت ها از همان ماه های اول تولد آشكار می شود و در دوران بلوغ پر رنگ تر شده و همیشه همراه آنهاست. تفاوت هایی كه دلیل بر برتری هیچ كدام نیست اما گاهی مساله ساز می شود.

آن هم زمانی است كه هر كدام از زوجین بخواهد دنیای خودش را داشته باشد و سعی در شناخت دنیای دیگری نكند و بگذارد دنیای همسرش ناشناخته باقی بماند.

هیچ كس از بدو تولد نمی داند كه روان شناسی جنس مخالفش چگونه است.آنها كه زوج های موفقی هستند و با یكدیگر نزدیك می شوند یك خصوصیت بارز دارند و آن هم بیان چیزهایی است كه می خواهند ، می اندیشند و در یك كلام گفتگوی اساسی در حیطه ی نیازهاست.البته مثل همیشه پیشنهاد ما به شما این است كه این كار باید با ظرافت انجام شود وگرنه نتیجه اش معكوس خواهد بود.

 

چرا همسرم اصلا به من توجه ندارد ؟

چطور با همسرم صمیمی شوم ؟

 

اگر دوست دارید همسرتان روزهای خاص مثل سالگرد ازدواج را به یاد داشته باشد ، اگر دوست دارید گاهی از او هدیه رمانتیك مثل یك دسته گل دریافت كنید ، اگر دوست دارید گاهی پیامكی عاشقانه برای تان بزند ، اگر دوست دارید ، اگر دوست دارید ،اگر دوست دارید….همه انها را باید بیان كنید در غیر این صورت همسر شما نمی داند باید چه رفتاری در مقابل تان داشته باشد. به او حق بدهید . او مثل دوستان همجنس تان نیست كه خواسته های مشتركی داشته باشید .باید دنیای تان را برای همسرتان تعریف كنید .

 

توقع اینكه او از همان ابتدا بداند در مقابل شما چگونه رفتار كند ، غیر معقول است .ممكن است بگویید بعد از 10 سال زندگی مشترك كه باید بداند! بله درست است اما در صورتی كه شما در این 10 سال برای كشف دنیای ناشناخته خود ، به او كمك كرده باشید .

 

یك نكته را فراموش نكنید :

وقتی دنیای خودتان را برای همسرتان شرح می دهید و خواسته های تان را با زبان مناسب بیان می كنید ، كمك می كنید تا او هم خودش را برای تان بدون هیچ سانسوری ، اكران كند . اگر این اتفاق بیافتد یعنی توانسته اید اعتماد او را جلب كنید و به دنیایش قدم بگذارید. این مرحله بسیار مهم است . با كمال دقت ، به او توجه كنید ، او را بفهمید و از شناخت احساسات او لذت ببرید. اگر چنین اتفاقی در زندگی تان بیافتد ، تفاوت های تان نه دلیلی برای دور شدن كه بهانه ای برای با هم ماندن می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت