آیا بوییدن گل سرخ استرس را کاهش میدهد؟

آیا بوییدن گل سرخ استرس را کاهش میدهد؟

آیا بوییدن گل سرخ استرس را کاهش میدهد؟

هنگامی که گل خوش بویی را بو میکننیم قطعا در درمان استرس به روش سنتی تاثیر پذیر هست در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای کاهش استرس در بدن می‌توان از روش بوییدن گل ها بهره گیری نمود که بسیار کاربردی و موثر هست. بو کردن گل همۀ وقت به انسان حس خوبی میدهد. رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران روش‌هاي غیر دارویی برای کاهش استرس را تشریح کرد و گفت: استشمام رایحه گل سرخ, گل یاس, بوی سیب, عطر میوه “به” آرام‌بخش میباشند.

 

نفیسه حسینی یکتا درمورد روش‌هاي غیر دارویی برای کاهش استرس اظهار کرد: اضطراب و استرس بر تمام ابعاد زندگی فرد و حتی اطرافیان تاثیر میگذارد.وی افزود: تعداد زیادی از موارد عوامل استرس‌زا قابل بازرسی نیستند اما افراد می توانند با ایجاد تغییراتی در محیط زندگی و روش زندگی خود, مقاومت بدن را بالا ببرند تا کمتر عوامل استرس‌زا بدن را تحت تاثیر قرار دهند.

 

حسینی یکتا تصریح کرد: افراد باید بدانند که هرچه میبینند, میشنوند و استشمام می کنند, بر آن ها اثر می گذراند بنابراین برای کاهش استرس و اضطراب پیشنهاد میشود, گل‌هاي خوشبو استشمام کنند.رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: استشمام رایحه گل سرخ, گل یاس, بوی سیب, عطر میوه “به” آرام‌بخش میباشند؛

 

افراد می توانند این میوه‌ها را روی میز اتاق نشیمن یا محل کار یا هر نقطه‌اي از خانه یا محل کار که اکثر اوقات در آنجا اقامت دارند حتی در اتاق خواب بالای سرشان بگذارند، تا حداکثر بهره گیری را از اثرات آرامبخش این رایحه‌ها ببرند و خواب آرام و عمیقی داشته باشند.

 

حسینی یکتا اضافه کرد: برای کاهش استرس بهتر هست افراد, هرروز 30 تا 45 دقیقه پیاده‌روی کنند اما به یاد داشته باشند که ورزش بلافاصله بعد از غذا مناسب نیست و در ساعت‌هایي که هوا مناسب هست مثل اول صبح یا عصر بهتر هست.

 

 به گزارش تالاب وی خاطرنشان کرد: افراد در هنگام ورزش به هیچ وجه نباید احساس خستگی کنند به محض این که احساس خستگی کردند, باید ورزش را قطع کرد؛ افراد اگر عادت به ورزش ندارند از زمان کم مثل 10 تا 15دقیقه آغاز کرده و به تدریج آن را افزایش دهند, بهتر هست ورزش در طبیعت مثلاً داخل پارک انجام شود تا اثر بهتر و موثّرتری داشته باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت